Vinnerne av NCA 2021

Under årets NCA som ble streamet 25. mars ble det delt ut 15 priser! Nedenfor ser du vinnerne av alle kategoriene.

Kroppspleie

Cliniderm Sun Caring Protection Lotion SPF50

2. Plass Aveda Cherry Almond Body Scrub
3. Plass ACO Sun AtoProtect Lotion SPF50+

I et marked med høy konkurranse evner produktet å solid bevise salgstall, kategorivekst og kvalitet hele veien. Med suverene kosmetiske egenskaper som leverer på god konsistens og enkel påføring leverer produktet svært mye bedre enn mange konkurrenter innen samme sjanger. I et år med få utenlandsreiser burde produktet ha slitt med å få salgstall gitt sine egenskaper, men klarte allikevel å bevise at forbruker er villig til å gjøre smarte valg på høy solfaktor når kosmetikken leverer så godt som vi ser her. Et produkt som evner å være kundeorientert, trendorientert og samtidig levere faglig forankring og kosmetiske egenskaper av høy klasse – det gir resultater.        

Hudpleie – bred distribusjon

Lumen Oil-Cocktails

2. Plass Glöd Sophie Elise Self Tan Drops Dark/Medium
3. Plass  La Roche-Posay Effaclar Micro-peeling rensegelé

I kategorien hudpleie bred var det flere sterke kandidater og hele 11 produkter ble nominert. Vinneren har med sitt merke gjeninntatt norsk faghandel i 2020. Med tidsriktig fokus på veganske, naturlige og kortreiste ingredienser fra nordisk natur har vinneren komplettert en allerede bestselger med søskenprodukter for tørr og kombinert hud. 2020 var et år med færre festligheter og coctails, men med de magiske dråpene fra LUMENE OIL-COCKTAILS kunne vi i alle fall gi huden en deilig boost og intensiv fukt og pleie! 

Hudpleie – selektiv distribusjon

Sensai Dual Essence

2. Plass Ole Henriksen Banana Bright Vitamin C Serum
3. Plass Sisley Black Rose Eye Contour Fluid

Silkemyk hud og masse glød? Dette produktet står til alles forventning. I påføring, opplevelse og effekt. Produktet holder det den lover.

Flakongen ristes sidelengs, så ingrediensene blandes før den mykgjørende oljen masseres inn i huden. Produktene er en opplevelse både for sinn og sanser. Vi elsker det!

Dette produktet har blitt en absolutt favoritt hos juryen!

Design

Estée Lauder AERIN Wild Geranium EdP

2. Plass Davines Pasta & Love
3. Plass Eleni & Chris Men’s Skin Care Collection

Årets design er en kategori det er vanskelig å nå opp i dag, da vi tross alt er i en av verdens mest estetiske bransjer. Men da juryen pakket ut årets vinner, var det som om vi kunne høre et lite sus av begeistring. Fargene på esken, den skulpturelle utførelsen i blant annet korken, overflaten på produktet … Totalinntrykket av designet gir fagre løfter om hva som venter – og det innfris på absolutt alle områder.

Hårprodukt

Hair Rituel by Sisley Restructuring Nourishing Balm

Dypt nærende balsam for skadet, tørt og sprøtt hår, til bruk før sjampo og gjerne over natten.

Den er beriket med en kombinasjon av botaniske oljer og virker på hårfiberen for å intenst nære, fornye og restrukturere.

Silkemyk tekstur som umiddelbart forvandles til en olje for en sensorisk opplevelse.

Hårprodukt profesjonell – pleie

Paul Mitchell Clean Beauty

2. Plass Kérastase Genesis
3. Plass Wella Professional Color Fresh Mask

Vinneren av denne kategorien var en klar favoritt hos Juryen. Dette er en serie som virkelig leverer, og som imøtekommer dagens bevisste forbruker med sin grønne profil. Serien er svanemerket, vegansk og emballasjen 100% resirkulerbar. Juryen tror alle hårtyper vil elske serien som gir masse fuktighet, styrker håret med proteiner, eller løser floker med antifrizz-produkt, og serien den lukter friskt og veldig fresht.

Herreprodukt

Eleni & Chris Men’s Daily Moisturizer

2. Plass Davines Pasta & Love
3. Plass Cosmica For Men Hydrating Face Cream

Produktet evner å levere på flere dimensjoner som imponerer. Et design som virker innbydende, estetisk vakkert, men også hygienisk og praktisk. En kosmetikk som leverer egenskaper til målgruppen som tydelig er etterlengtet – trekker raskt inn, gir fukt og gir samtidig en kosmetisk effekt ved å matte ned fete partier. Videre kommer norsk natur og stolthet tydelig frem i bruk av ingredienser som forankret produktet godt i sitt nordiske miljø med blant annet bruk av multefrø og omega 3-oljer.

Hårprodukt profesjonell – styling

Shu Uemura stylingserie

En av grunderna i en japansk trädgård är att den ska var sluten och skyddad från omvärlden. Vinnaren i kategorin Hårprodukt Professionell – Styling upplever verkligen till grunderna för en japansk trädgård då produkterna både skapar en sluten form och skyddar håret mot fukt och värme. Vinnarproduktet doftar som en dröm och säger farväl till allt vad som innebär frizzigt hår, för att istället välkomna känslan av nyfönat hår hos frisören.

Mediekampanje

Sunsilk Minerals

Årets mediekampanje treffer sin målgruppe ved å ta grep for å skille seg ut blant sine konkurrenter. Målgruppen er ekstremt lite lojal til merker og det ble besluttet å lage et helt eget digitalt univers for merket. Innsikt viste at det var YouTube som måtte brukes, da det er her målgruppen er og bruker mest tid. Det ble skapt markedsføring med høy underholdningsverdi som satt merket i hovedrollen.

Kampanjen har gitt merket en salgsøkning i en kategori som totalt har en tilbakegang.

Makeup – selektiv distribusjon

Sensai Eye Colour Palette

2. Plass Guerlain Terracotta Nude
3. Plass Sensai Designing Liquid Eyeliner

Det sägs att en japansk trädgård inte behöver innehålla en enda växt bara det går att finna ett lugn i den. Arbetet med att utforma och skapa en trädgård är som att måla, fast med verkligt material. Vinnaren i Makeup Selektiv tillgodoser en färgpalett gjord för att skapa allt från lugna och sofistikerade ögon, till mer intensiva looks om så önskat. Med en konsistens av silke och följsamhet uppnår juryens favorit en härlig känsla av att Japans vackra trädgårdar är möjlig att uppleva på sina ögonlock.

Makeup – bred distribusjon

NYX Professional Makeup Epic Ink Liner

2. Plass Beauty Camilla Pihl
3. Plass Estée Lauder Futurist Hydra Rescue Moisturizing Makeup SPF 45

Det er godt gjort å lansere et enkeltprodukt i en allerede velfylt nisje, som får hele juryen til å gå av skaftet over hvor bra den er. Her har det haglet med superlativer i testperioden: – Enkel å legge, presis påføring, fantastisk god holdbarhet, en ny favoritt i sminkepungen. Dette er et rett og slett et produkt som gir maks verdi for pengene – og vi elsker det!

Dameduft

Dolce & Gabbana The Only One Intense

2. Plass Perfect Marc Jacobs EdP
3. Plass Estée Lauder AERIN Wild Geranium EdP

Vinneren i denne kategorien er intens, feminin, og rett og slett en veldig deilig duft! Med noter av jasmin, appelsinblomst og kokosnøtt trakk den det lengste strået blant duftene juryen vil spraye på sine pulspunkter. Med sin stilrene flakong i varme farger, kommuniserer den akkurat den varme, og sensualiteten duften oppleves som.

Herreduft

Yves Saint Laurent Y Eau Fraîche

2. Plass Gucci Guilty Pour Homme EdP
3. Plass Giorgio Armani Acqua Di Gìo Profondo

Lite gjør oss lykkeligere enn en mann som lukter skikkelig godt. Årets vinner er både klassisk og spennende på samme tid. De friske, velkjente notene av sitrus, drar tankene til romantiske solnedganger og den første, magiske daten du aldri glemmer. I tillegg gjør noter av peppermynte og enebær at duften får en moderne tvist, og rett og slett lukter som en … vinner! 

Årets lansering

Beauty Camilla Pihl

2020 var et år med nedstenginger og reiseforbud og mange lanseringer ble utsatt. Vinneren av årets lansering lot seg ikke stoppe av annerledesåret og introduserte sommeren 2020 en ny serie i en godt satt kategori med veletablerte merkevarer. Lanseringen var naturlig nok godt synlig i sosiale medier med lekre bilder og tutorials og var en suksess fra dag 1. Denne veganske serien inneholder få, men nøye utvalgte «must haves» for å oppnå en naturlig look med et glødende og fresht utseende og har en frontfigur som lever opp til dette. Til tross for at det i lengre perioder var utsolgt for flere av produktene har denne lanseringen, med sine få SKUs, utfordret store internasjonale merkevarer innen makeup og vist fantastiske salgstall.

NCA hederspris

Ole Henriksen

Noen produkter treffer oss på en spesiell måte og gir oss både en god følelse og en god effekt. Årets hederspris er en merkevare som definitivt treffer oss på begge disse; produktene gir oss følelser av fargerik lekenhet, energi og glede, det er enkelt, men likevel luksuriøst og de gir gode effekter som fukt, eksfoliering og ikke minst GLØD. Duften på produktene er fantastisk, og gang på gang lanseres det relevante nyheter som går rett inn på bestselgerlistene og merket har vist en fantastisk vekst de siste årene.


Fra Danmark via USA til Norge – alle vil ha #OLEGLOW!