Vinnerne av NCA 2022

Under NCA på Edderkoppen Scene 30. mars 2022 ble det delt ut 17 priser! Nedenfor ser du vinnerne av alle kategorier.

Kroppspleie

A-Derma Exomega Control Spray

2. Glöd Sophie Elise Gradual Tanning Lotion
3. Bliw Premium hånd- og dusjsåper

Dette produktet leverer uten tvil på effekt og lindring for sin målgruppe.  I et stort og etablert marked klarer produktet å møte et behov som er etterlengtet og bidrar således til at kategorien øker ytterligere.  Med sin smarte administrasjonsmetode i form av en spray som kan benyttes i alle vinkler og en kosmetikk som trekker raskt inn i huden, er produktet en vinner for hele familien og anbefales til og med til spebarn.  Produktet hevder å redusere kløe og irritasjon på tørre hudområder og er for sitt segment en problemløser som verdsettes høyt.

Hudpleie – affordable

Lypsyl Repair+

2. Dr.Greve pharma C-Vitamin
3. Fenty Skin Hydra Vizor Invisible Moisturizer SPF30

Det er utrolig gøy å se at gammel kjærlighet ikke ruster. Dette produktets varenavn har vært i markedet lenge, men med denne nylanseringen evner de igjen å relansere seg selv og gjøre seg aktuell – og med det skape solid kategorivekst.  Et lekent design, en preferert administrasjonsmetode og en opplevelse som kjøler, smører og lindrer gjør produktet til en ny følgesvenn for mange.  At produktet påberoper seg å være en ekspert på norske lepper kan juryen fint stå inne for.

Hudpleie – luxury

Sensai Total Eye Treatment

2. Clarins Double Serum Eye
3. Filorga Age-Purify Clean

Da vinneren av årets Hudpleie luxury skulle kåres var det ingen dissens i juryen. I en travel hverdag er det lite som ønskes mer velkomment enn produkter som kan gjøre et slitent fjes mer våkent. Når det i tillegg kan tilføre noen elementer av innovasjon, anti-stress og behag, vel, da er vi solgt. «You’re hot and you’re cold», synger artisten Katy Perry i en av sine største hits, og det er netto det årets vinner er. En kjølende påføring av serum etterfulgt av en varmende, rik krem gjør at øyepartiet vårt aldri har sett eller føltes bedre. Og da er det vel ingen overraskelse at årets vinner i kategorien Hudpleie luxury er: Sensai Total Eye Treatment.

Design

Moncler Pour Femme & Pour Homme EdP

2. Valentino Voce Viva Intensa EdP
3. Bliw Premium hånd- og dusjsåper

Estetikk og skjønnhetsbransjen går hånd i hånd, og det er nesten ikke grenser for hva som presenteres av kreative, spennende, brukervennlige, nyskapende og vakre produkter og innpakningene de kommer i. Årets vinner fikk det til å gå et lite sus gjennom juryen, da vi med hånden på hjertet kan si at det ikke lignet på noe vi hadde sett før. Her kombineres moderne, stilren og vakker design – helt i tråd med merkevaren den har sprunget ut fra – med nyskapende wow-faktor, en kombinasjon det viste seg å være helt umulig å motstå. Nå lukter vi nydelig av blant annet bergamot, sjasmin og vanilje mens flakongen står på nattbordet og lyser ut små beskjeder til oss fra en høyteknologisk LED-skjerm.

Hårprodukt

L’Oréal Paris Elvital Dream Lenght Wonder Water

2. Hair Rituel by Sisley The Cream 230 – Restorative & Thermo-protective Action
3. John Frieda Frizz Ease Dream Curls Curl Defining Oil

Dette produktet passer for alle hårtyper. Skjuler skader på hår. Etterlater hår med en sunnere glans.

Produktet inneholder en lamellteknologi som gjør håret blankere og 10 ganger glattere, og alt dette på kun 8 sekunder!

Hårprodukt frisør – pleie

Dualsenses Bond Pro

2. Kérastase Specifiqué Serum Potentialiste
3. Redken Acidic Bonding Concentrate

Denne hårpleieserien gir umiddelbart styrke og motstandskraft for skjørt hår som har lett for å brekke og gir mer elastisk og vakkert hår. Juryen ble veldig imponert over disse produktene som virkelig leverer varene!

Teknologien rundt den innovative Inter-Amino-Bond Builder styrker håret fra innsiden og ut.

Herreprodukt

L’Oréal Paris Men Expert One-Twist Hair Color

2. Shiseido Men Ultimune Power Infusing Concentrate
3. Ralph Lauren Ralph’s Club

Årets herreprodukt treffer noe helt nytt på markedet. Produktene i denne serien kommer til å bli mannens beste venn fremover. Her leverer produktet det de lover uten at en mann trenger å bruke så mye tid eller penger. Resultatet er umiddelbart og varer i mange uker.

Hårprodukt frisør – styling

Kérastase Fresh Affair

2. Paul Mitchell Clean Beauty Heat Styling Spray, Styling Cream, Volumizing Liquid
3. Bumble and bumble Bond-Building Styling Cream

Dette er produktet for den moderne kvinne. Produktet stikker seg ut i en kategori som etter hvert er blitt meget stor. Resultatet man sitter igjen med er meget imponerende med god effekt og duft. Innovative ingredienser gjør at man virkelig føler seg vel når man bruker produktet.

Mediekampanje

Lypsyl Repair+

2. ACO «Min hud skal ikke stoppe meg»
3. NIVEA Naturally Good-serien – samarbeid med In The Same Boat

Årets mediekampanje treffer en bred målgruppe og har produkter som er kjent og kjær for de fleste. Målet med kampanjen var å kommunisere nyheten til forbrukerne, vise frem produktets forpakning slik det er å finne i hyllen, og igjen sette merket på kartet etter flere år med tapte markedsandeler og svakere posisjon.

Her benyttet man kanaler som fanger forbrukere i en situasjon der de med sannsynlighet vil bruke produktet og samtidig koble produktet opp mot ønskede assosiasjoner for å utnytte kanalenes smitteeffekter. Eksempelvis finn.no og pent.no. Med sitt nye design, og mediekampanje, er det ingen tvil om at de grep som er tatt, har gitt produktene et nytt, fresht uttrykk. Og ja, juryen er helt enig i at produktene igjen er satt på kartet.

Makeup – luxury

Sisley Phyto Teint Nude Foundation

2. Sensai Total Lip Gloss Colours
3. Clinique Even Better Clinical Serum Foundation SPF20

Ingen makeup blir perfekt uten et godt basegrunnlag. Hva er vel finere enn makeup som gir en frisk og naturlig glød, samtidig som produktet gir godt med fukt og har lang holdbarhet. Vinneren i år har blitt en favoritt og innfrir definitivt på alle punkter. Som brandet selv sier: “Day after day, skin is more beautiful and energised, glowing with radiance».

Makeup – affordable

Maybelline Lash Sensational Sky High Mascara

2. Fenty Beauty Gloss Bomb Universal Lip Luminizer
3. Maybelline Color Sensational Lifter Gloss

Kategorien makeup affordable har vel hatt en del motvind de siste årene.. og det er kanskje lenge siden det har vært en STOR lansering fra de store, gode gamle merkene som virkelig har tatt markedet med storm. Vi hadde skyhøye forventninger og årets vinner tok våre vipper til nye høyder. «The sky is the limit”!

Dameduft

Valentino Voce Viva Intensa EdP

2. Giorgio Armani Beauty My Way Intense EdP
3. Guerlain Flora Salvaggia EdT

I en verden der det stadig kommer nye dufter, finnes de som imponerer litt ekstra. Denne lekre flakongen gjør at alle fans av motehuset kjenner hvordan det kribler litt ekstra i føttene. For de gjenkjennelige naglene brukt på deres ikoniske sko, og signaturvesker er hentet opp i parfymeflaskens design. Duft og flakong som stråler femininet, styrke og edge. Vinner er klassisk, moderne, varm og samtidig oppløftende med en duft at bergamotte, mandarin, appelsin, sjasmin og vanilje. Superfeminin, intens og velduftende.

Herreduft

Dolce & Gabbana The One For Men Gold EdP

2. YSL Y Absolu EdP
3. Prada Beauty Luna Rossa Ocean EdT

Når en mann bærer denne duften, vet vi han vil lukte over gjennomsnittet deilig for å si det rett ut. For denne duften har varme noter som står i god kontrast med de frisk blodappelsin, og sensuelle italiensk bergamotte. Legg til litt varmende amber, patchouli og kardemommen, og vi er solgt. Denne velduftende italieneren var the one!

Årets lansering

Maybelline Lash Sensational Sky High Mascara

2. Lypsyl Repair+
3. Fenty Beauty

Noen ganger kommer det nyheter som over natten tar markedet med storm og skaper en enorm etterspørsel. Vinneren av årets lansering har med sitt innbydende design, sin tydelige payoff og sterke digitale satsing bidratt til skyhøy vekst for sitt merke. Lanseringen gikk viralt på tiktok og det er fortsatt ventelister for å få tak i denne. Juryen er ikke i tvil – vinneren er Maybelline Lash Sensational Sky High Mascara.

Årets Innovasjon

L’Oréal Paris Men Expert One-Twist Hair Color

2. Moncler Pour Femme & Pour Homme
3. Wella Professional True Grey

Kategorien Årets innovasjon vurderes ut fra kriterier som nyskapning, bruk av ny teknologi og løsninger til det beste for forbruker. Vinneren sjekker av alle disse boksene. Produktet er noe nytt som juryen umiddelbart fant spennende, QR-koder tar deg inn i en guide til å enkelt «prøve på» og velge riktig produkt, det er veldig enkelt i bruk – og det viktigste: det fungerer! Her har vi fått en ny «gadget» for å enkelt blende bort de første grå hårene.

Årets bærekraftpris

Klar

2. L´Oréal for the future
3. Aveda

Dette er et merke eller serie med produkter som fungerer godt og ikke minst lukter godt.

Alle produktene inneholder nøye utvalgte ingredienser og er uten unødvendige kjemikalier.

Et effektivt, smart og grønnere alternativ, helt enkelt. Akkurat slik som gode miljøvalg bør være, fordi vi alle kan gjøre litt hver dag.

Alle produktene er også svanemerkede og veganske. I tillegg er de utviklet på Skøyen i Oslo.

NCA hederspris

Clarins

Denne prisen er en ærespris og går i år til en serie som har vært i markedet i over 70 år og som fra første øyeblikk, har vist at de bryr seg om produktenes kvalitet, miljø og mangfold. Dette er en serie som hele tiden utvikler seg i tråd med tiden og har plantebaserte ingredienser.

Merkevaren har innovative og miljøvennlige forpakninger, og jobber kontinuerlig med innovasjonsstrategien. I tillegg er de opptatt av å gi tilbake til naturen og støtte lokale samfunn og handle etter fairtrade-prinsippet.

Merkevaren har flere ikoniske produkter, som er store i markedet den dag i dag.  Både kroppsserien, hudpleien og makeupen er alle sterke i sine kategorier.

Merkevaren sier selv: La oss leve ansvarsfullt, gjennom å ta hånd om naturen og hverandre, slik at fremtidige generasjoner får en vakrere planet å leve på.

Som samarbeidspartner, tar leverandøren sine verdier med seg i hvert ledd.

Hvert eneste produkt har en hemmelig ingrediens – «kjærlighet». Og med dette, gir vi årets hederspris til Clarins.